30 april, 2015 Magnus Frischenfeldt

2 dagar kvar… Lidingö MTB

 

Efter några dagar vila så var det hög tid att sparka igång kroppen igen så Sats på Fridhemsplan fick sig ett besök nu på eftermiddagen. Det blev löpintervaller därefter ett lätt benpass. Med tanker på att benen har känts som två stockar så lär jag väl få träningsverk nu istället. Rygg, mage och  därefter ordentlig stretch.

enbentknaboj

Det kändes riktigt bra så nu gäller det att ladda inför helgen….

Jag gick ifrån min LCHF diet igår och kokade PASTA… Det var bra många veckor sedan jag åt pasta, ris eller potatis. Måste medge att det var riktigt gott… Det kommer att gå åt en hel del energi på lördag då jag ska trampa 62 km runt Lidingö så det känns helt ok att sikta in sig på massor av kolhydrater…

Idag ställde jag mig på vågen för första gången på ganska länge, siffrorna visade 76,8 kg så jag börjar närma mig målvikten 75 kg. Med tanke på att startvikten var 82,4 känns det  att träningen och kosten ger resultat. Jag har definitivt inte svält mig, det enda jag har avstått  är bröd, pasta, ris, potatis och godis. Det finns så mycket annat att äta. Kött, såser, grönsaker, ostar, kyckling, fisk och massor av grädde. Har ni inte testat så tycker jag att ni ska göra det. Kroppen mår bra av att dra ner på gluten, kolhydrater, socker och laktos. Min normalt oroliga mage har blivit riktigt lugn, dessutom så vaknar jag inte hungrig på nätterna vilket är otroligt skönt.

Testa att lägga om kosten!

Så fort denna helg är över och Lidingö MTB är genomfört ska jag sätta igång med min 30 dagars HIIT träning. Jag ska försöka att lägga upp ett nytt pass om dagen så även ni kan göra träningen hemma i era vardagsrum. Det finns inga genvägar.

Träning och kost ger resultat…!!

Ha en skön valborg.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *