Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/starkmagasin.se/public_html/wp-includes/theme.php on line 630

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/starkmagasin.se/public_html/wp-includes/theme.php on line 630

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/starkmagasin.se/public_html/wp-content/plugins/wp-hide-security-enhancer/include/functions.class.php on line 2207
Nyårslöften? | Magnus Frischenfeldt | Blod, svett och skavsår
4 januari, 2015 Magnus Frischenfeldt

Nyårslöften?

 

Det märks att det är ett nytt år och en hel del nyårslöften om ett hälsosamt liv och leverne har utlovats. Aldrig är väl gymmen så välbesökta som under januari månad,  synd bara att det inte brukar hålla sig utan att redan i februari börjar det likna mer som vanligt.

Hur ska man då göra för att inte börja hoppa över träningspassen?

Jag har lagt in träningen som en daglig rutin. Det finns alltid några minuter över för att röra på sig. Varje pass kanske inte är det hårdaste eller svettigaste men jag gör något. Det kan vara situps, burpees eller armhävningar på vardagsrumsgolvet jag försöker att göra något varje dag.

Ut och spring. Börja försiktig det behöver inte vara långt eller fort… UT OCH SPRING. Gör det till en rutin. Är du trött och det känns jobbig när du kommer hem från jobbet lägg från träningskläderna innan du åker på morgonen gärna så du måste kliva över dom när du kommer hem då känns det lättare. Byt om direkt till träningskläder då du kommer hem för det känns trist att ta av sig dom utan att man rört på sig.

Börja försiktigt, du blir ingen maratonlöpare över en natt. Om du normalt inte motionerar ge dig ut 10 minuter och lägg på 2 minuter varje gång, du kommer märka hur lätt det helt plötslig går.

Köp nya träningskläder. Det känns alltid mycket bättre med nya färglada funktionskläder istället för för de gamla urtvättade svettisbyxorna. Det går både fortare och enklare om man känner sig snygg.

Är det gymmet som gäller kosta då på dig några PT pass. En PT kan utforma träning som passar just dig. Det är inte lätt att bara kliva in på ett gym och förväntas vad man ska göra om man aldrig varit där. Jag började med  Small Grope training med inriktning på Weitloss. Det var riktigt bra och jag lärde mig massor som jag fortfarande har nytta av.

Något annat som gymmen har är gruppträning. Boka upp dig på olika pass du kommer snart hitta det som passar dig. Det är alltid lättare att träna i grupp om man har svårt att motivera sig. Jag gillar Crosstraining, prova det.

Med träning brukar kosten följa ganska naturligt. Om man tränar vill man också äta bra. Det finns massor av sidor och bloggar på nätet, surfa runt och inspireras.

Jag kan hålla på i det oändliga men då kommer jag trötta ut er. Det är lätt för de som redan  är frälsta men så mycket svårare att motivera övriga.

Ligger man på nivå 238 i Candy Crush men inte tid för träning är något fel, rannsaka dig själv och fråga hur vill du leva ditt liv?

Lycka till med träningen.

Tagged: , , , ,

Comments (2)

    • magnus

      Tack… Inget är gratis vill man ha en förändring så är det bara att ligga i….

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *