29 april, 2015 Elin Bjärkstedt

Skiter i det här!

…och drar med Calle med C till Berlin. Taxin lämnar vid 04:00…

Lämnar datorn hemma men tar med gympaskorna.

Dagen var klasser och kunder. Eftersom gårdagens jobb var hemsidebyggande och admin var kroppen träningssugen idag. Fick pressa in det mellan jobb.

Wod med dubbla KB clean&jerk på 16 kg och du. Kunde inte hoppa du i lyftarskorna, blev tung och höll på att kissa på mig efter 10 st och 2×16 kg blev ganska tungt…

Tog revansch på Freys i min ensamhet på eftermiddagen med böj, mark och bänk efter en ordentlig uppvärmning.

Tänkte ett tag slänga ner ringarna i väskan för att kunna sköta mu progressionerna under långhelgen, men kände att Calle inte tyckte det ingick i “uppleva Berlin med sin älskade.”

Har dock en träningsdate med boxen Frontline och en tysk kompis, så det bir inte bara bärs och turistande.

Ytterligare en Bild på mig när jag böjer 72,5 kg…

unnamed-1

About the Author

Elin Bjärkstedt läs mer om mig på wwww.personligaretraning.se

Comments (3)

  1. Mikael

    Du Elin, som verkar så klok, har inga råd till en som fått ömma höftböjare (framsidan) och tror att eländet beror på paus-böj? Ingen akut smärta, utan mer ömt liksom.

    • elin

      Hej Mikael. Jo men visst, vet inte om det funkar för dig men har fått bukt med ömma höftböjare genom att 1) rulla/bolla utsida lår/säte 2) Stretcha framsida lår och värma upp höften ordentligt genom att: Låsa fast foten i marken, låsa knät över foten och flytta det andra benet framför och bakom den låsta foten.

      Nu fattar jag att du inte fattar något. Jag lägger upp en film i morgon 🙂

      Grundproblemet med ömma höftböjare verkar dock vanligen vara att de tar över glyttarnas jobb vid dålig aktivering i tex böj. Så först av allt, värm upp med lite enbensövningar innan pausböjen så att rumpan verkligen är på.

Lämna ett svar till elin Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *