Lite mindre trött

Gräsänka. Firades med att gå hem och sova middag en timme efter morgonkunderna, åka till jobbet och hålla två klasser,  klara 30 squatsnatches på 40 kg fast jag inte lyft på 3 månader och sedan köra wodden på klass med bra energi.För att vara svag är jag väldigt stark. Avslutade med Emelie och Rikard på Texas. Hamburgare.

Kom hem vid 21 och såg bara två avsnitt av tv-serien på Netflix. Nu i säng före 23. Självgod.

CrossFit-smoschfit 

Tröttheten hänger i. Vill bara sova och läsa deckare och DN och dricka kaffe i sängen och eventuellt laga lite mat ibland. Om laga mat innebär att slänga ihop sallader med olika ostar och nötter i, steka den perfekta omeletten eller baka in goda ostiga röror i filodeg. 

Träningen har gått sådär i veckan men jag känner mig ändå starkare och stadigare än på flera år. Ryggen är bättre än någonsin i modern tid och jag gör 5-6 strikta hspu utan problem, 10 x 3 superstrikta pullups är inga problem trots att jag väger nästan 57 kg och jag gjorde en femma i marklyft på 90 kg. Ändå är jag ju rätt dålig på CrossFit – jämförelsevis. 

Det här kvalet till Solid fitness challenge jag anmälde mig till för att det vore roligt att kvala i boxen och så blev lite jobbigare än jag tänk eftersom det är så få anmälda i min klass att om jag bara genomför alla woddar går jag vidare och alla som känner mig vet att jag inte är i form att stå på stadion i augusti – inte till närmelsevis. 

Och nu är det ”isabell” som ska genomföras, 30 squatsnatches på tid på 40 kg. 

Mitt all time PR på 1 snatch är 47 kg och det var pre -ryggpaj. 

Jag testade den på 30 kg idag och det tog 4 minuter och 14 sekunder. 

Att Lanner är snäll mot mig är både irriterande och härligt. ”Vi tar dom en och en på måndag” Timecap 60 min. Ha ha. Att göra isabell på 60 min skulle vara som att ”springa” en mil på 6 timmar. 

Jag känner mig hel och stark i kroppen men CrossFitten har utvecklats något så vansinnigt medan jag varit buissy med annat. 

Dagens träningskompisar på Solid. Vi gjorde vårt bästa!

Period

Jag är så trött. Calle hävdar att jag jobbat för mycket och har en känning av min gamla betongvägg. Jag vet inte jag, men svårt att hålla mig allert på dagarna. Efter middag och en liten lur på maten vaknar träningslusten. Har blivit mest hemmakvällsträning senaste tiden. Idag blev det norska fyror med Amanda på förmiddagen och sedan kvällsträning på gården. 

10 meter over head lunges

10 meter frontrackade lunges

5 striktpressar

10-12 stående rodd

På 30 kg

Avslutade med 50 thrusters på samma vikt.

Skönt ute. Ljuset. 

Japp.

Idag var en sådan dag när jag fick gräva djupt efter träningsmotivationen. Vissa dagar får man helt enkelt bara dra en dubbel espresso och tänka att man vill vara snygg naken.

Det blev ju bättre efteråt såklart. 

C&J, marklyft och rodd. Blev ändå över 3 ton på ett snabbt pass. 

Tensor

Mina höfter är en gåta och en följetång. Idag slängde jag upp mig på bänken hos Aronsson som medgav att min kropp utmanade honom (på ett akademiskt plan bör tilläggas ifall du har snuskig fantasi.) Han suckade lite och pressade armbågar och satte torrnålar i mig så jag svettades. och som vanligt efter hans pedagogiska förklaringar känner jag hopp och träningspepp.


Efter jobbet kom Knoll och Tott och hämtade mig på jobbet i Skanstull. Tott hade kostym och hängde runt men Knoll och jag tränade och testade. Det är så roligt att träna/leka tillsammans. Onsdagslycka. 

När man är övergullig men menar det.

När tränare lägger upp bilder på sina klasser och ba: ”Finaste gänget ever” typ och man ba, ja ja- det är ditt jobb att träna dom- coola ner dig.

Men så här är det: jag älskar att träna i parken med utegänget på torsdagar. Dom ÄR dom finaste. 

Snälla, smarta, roliga, kämpar, modiga, hjälps åt, peppar och lyssnar och vill. Så det är inget jäkla reklamskryt. I love torsdagsgruppen.

Kolla på dom! 

Plötsligt händer det!

Det stora idag var inte att jag blev intervjuad tillsammans med Petra Månström för frisk och Fris podd om träningsbalans, det var inte heller att jag åt en god lunch i lugn och ro på egen hand. Det var inte  att mina tre kunder för dagen alla röjde på riktigt bra i gymmet. Nej, det stora idag var att min vackra son mötte mig vid jobbet i träningskläder för att köra ett pass på utegymmet. Jag var så stolt och glad över oss när vi bänkpressade och boxhoppade och gick armgång tillsammans. Jag höll igen för att inte liksom dränka honom i min entusiasm. Efteråt ville han jogga hem. Alltså jag dör vad fint. Och han har ett lätt och högt löpsteg och även om han är lång som en flaggstång håller han bålen riktigt bra i sin sin sugrörskropp.

Och vet ni vad? Han ville göra samma sak nästa onsdag också.

Jag ba: gärna.

Men inne i mig; herrejävlar vad glad jag är jag tror jag spricker, tänk om jag inte är ensam i min familj, tänk om jag håller på att få en träningskompisson?!

Min syrra idag. ”Det är väldigt mycket muskler på dig nu.”  Inte positivt tydligen.

Och på kvällen gjorde jag mina knäböj och försökte få Calle att passa. Det gjorde han efter en semantisk diskussion om det var en ärlig fråga eller om jag bara ville få honom att resa sig från datorn.

Men inget spelar någon roll för Knoll HAR JOGGAT MED MIG IDAG HELT FRIVILLIGT.

Annars har jag ägnat kvällen åt att lyssna på tyngre träningssnack staring Martin Altemark. Det är ett måste för dig som är intresserad av Regionals i CrossFit i helgen. Martin ringer ju till mig varje vecka och är liksom min privata podd, han är min bästa mansplaining-kompis och käraste uppslagsbok, men för er som inte har den äran så! Podden är två timmar och man kan strunta i mycket av pladdret och gå direkt till 56 minuter in i programmet för att få en djupare förståelse av helgens kommande tävling i Madrid.

Det här är CrossFit vet du, när djupmuskelaturen tar slut tar något annat över…

Skärmavbild 2016-05-25 kl. 22.08.05

Gört bara. Gört.

Intervjuade Jessica Clevenvik, CrossFittare och masteratlet från CF Nordic som kvalat till games som top 10 i världen och i konkurrens med 8000 andra från samma region.

Frågade vad hennes tips till vardagskrigare är och hon menade att det viktigaste är att få jobbet gjort. ”Har du 45 min så utnyttja dom.”

Då det blev 50 tgu med 16 kg kb när barnen gått och lagt sig. Några intensiva jobbveckor kvar innan det lättar i kalendern.